ÅRET 2010

Som alla andra bloggare har gjort så tänker jag också summera år 2010.
Året har varit väldigt upp och ner för min del med både glada stunder och stunder som inte är lika positiva, men om man ser allt överlag så har det absolut varit ett riktigt bra år. Och jag tänker bara skriva om det positiva för det är så tråkigt att läsa om allt negativt.

Det är det senaste halvåret som har varit med mest betydelsefulla för mig. Den första halvan var allt som vanligt, jag gick i 9an på Linghemskolan och allt flöt på.
Sen slutade jag 9an och min klass splittrades, vilket kändes riktigt tråkigt. Sommarlovet började och veckorna gick. Under de veckor som sommarlovet pågick fick jag verkligen reda på vilka som var mina riktiga vänner, som alltid kommer vara med mig i alla lägen.



Sista veckan på sommarlovet åkte jag för första gången utanför Europa. Jag och min familj satte och på ett flyg till Afrika för att spendera en vecka på en ö utanför Tunisien, Djerba.
Den veckan var bland det härligaste jag har varit med om och jag vill så otroligt mycket tillbaka.

För att göra sista veckan ännu bättre på sommarlovet så fick jag ett brev hem där det stod att jag hade kommit med i en extra dansgrupp som jag hade fått söka in till. Jag och 15 andra kom in av cirka 60 sökande. Get involved!♥



Under hela sommarlovet hade jag gått omkring och varit super nervös inför att börja gymnasiet. Allt var nytt, man fick börja på en helt ny skola, helt andra förutsättningar, man hade en stor fråga i huvudet i 9 veckor, hur blir nollningen? Lämna allt skit bakom sig och starta från noll och det blev ju inte bättre när jag fick reda på att mina två andra kompisar som sökte samma linje som mig hamnade i andra klassen tillsammans. Men jag gav allt en chans och efter bara några dagar så kände jag att det här skulle bli hur bra som helst och jag ångrar inte en sekund att jag valde den skolan och programmet som jag gjorde. Så om någon frågar mig vilken dag som jag kommer komma ihåg bäst från 2010 så är det helt klart första dagen på gymnasiet och kvällarna från nollningarna.



Om jag måste väja ut tre saker som gjorde att mitt 2010 blev ett bra år så är det:

  • Mina vänner som alltid stod ut med mig.
  • Tunisien
  • Alla nya vänner från den nya klassen och från Folkunga  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0